szczypta luksusu

szczypta luksusu
fot. Le Victoria Brasserie Moderne

niedziela, 23 lutego 2014

KOSZYCZKI Z CIASTA BRICK Z SERKIEM, AWOKADO I WĘDZONYM ŁOSOSIEM

Robiłam już kiedyś podobne koszyczki – masę jajeczno śmietanową wraz z łososiem zapiekałam, były więc na ciepło. Tym razem koszyczki z ciasta brick były na zimno. Ciasto brick można formować dowolnie – są cienkie ja pergamin, wypełniłam nimi foremki do babeczek i zapiekłam. Ciasto brick można wypełnić farszem, zwinąć i usmażyć.



Ciasto brick kupuję w Leclercu, jest tanie – 10 arkuszy kosztuje ok 3 zł. Jeśli będziecie meili problem z kupieniem takiego ciasta, koszyczki możecie zrobić z ciasta filo, francuskiego lub kruchego. Moje koszyczki wypełniłam chrzanowym serkiem Almette, do każdego dodałam kawałek awokado, kilka kaparów i wędzonego łososia. Całość posypałam sezamem i skropiłam sosem mango (kupiłam w Lidlu, jest super!)

Tak naprawdę koszyczki możecie wypełnić dowolnie. Może to być pesto i grillowany kurczak, może to być owocowy serek i np. ziarna granatu. Koszyczki są świetną przekąską, wspaniale wyglądają i dobrze smakują. 



SKŁADNIKI: 
- ciasto brick (lub filo, francuskie)
- dwie łyżki masła
- serek chrzanowy (np. Almette chrzanowy)
- awokado
- łosoś wędzony
- sok z limonki
- kapary
- ziarna sezamu
- sos mango
- kolendra


Asia Matyjak 
www.odczarujgary.pl 

1 komentarz: