szczypta luksusu

szczypta luksusu
fot. Le Victoria Brasserie Moderne

wtorek, 24 marca 2015

Co zamawiają Polacy? Trendy kulinarne na rynku online

Zamawianie potraw z dostawą z roku na rok staje się coraz popularniejsze, a możliwość zamawiania i płatności online są doceniane przez konsumentów na całym świecie. Zestawienie polskich zwyczajów oraz trendów obowiązujących przy zamawianiu jedzenia online w minionym roku znalazło się w najnowszym, ogólnopolskim raporcie , przygotowanym przez serwis PizzaPortal.pl. 



Na portalu PizzaPortal.pl dostępnych jest ponad 2500 restauracji, które w swojej ofercie mają dania kuchni z całego świata. Choć Polacy nadal gustują w kuchni włoskiej (53%), coraz częściej sięgają po dania bardziej wyrafinowane, czy też orientalne. Wyraźnie widać, że chętnie próbują nowości i lubią odkrywać różnorodne smaki. Zasmakowali nie tylko w dobrze znanych z kuchni amerykańskiej burgerach, ale także w przysmakach meksykańskich (21%), takich jak: salsa, tortilla, guacamole. 

Ogromnym uznaniem cieszy się także kuchnia azjatycka (18%). Co więcej, okazuje się, że azjatyckie potrawy to dla użytkowników nie tylko dania chińskie (9%), wietnamskie (5%), tajskie (4%) i japońskie sushi (28%). Do kuchni azjatyckiej zalicza się również bardziej orientalne dania indyjskie (4%), a nawet kuchnię turecką. Popularność kebabów sprawiła, że aż 50% restauracji, które oferują dania azjatyckie, to lokale właśnie z daniami tureckimi. 

Niesłabnącym od lat zainteresowaniem cieszy się też kuchnia domowa. Dania takie jak pierogi, zupy czy kotlety schabowe stanowiły 20% zamówień. 

Zauważyliśmy, że średni koszyk zamówienia dla poszczególnych kuchni utrzymuje się na stałym poziomie. Aż dla 3 rodzajów kuchni ¬ – włoskiej, domowej i amerykańskiej wynosi on 35 zł. Przy zamówieniach potraw z kuchni azjatyckiej, średni koszyk to koszt 77 zł. Średnie koszyki zamówień w restauracjach zaliczanych do kuchni azjatyckiej wynoszą natomiast więcej niż 35 zł – mówi Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl 

- Najdroższe zamówienia składają zwolennicy kuchni japońskiej, którzy w głównej mierze zamawiają sushi. Średni koszyk zamówienia tego japońskiego przysmaku wynosi ponad 200 zł. Na drugim miejscu znalazła się kuchnia indyjska (75 zł), a tuż za nią tajska (52 zł). Najniższe koszyki w tym rodzaju kuchni generują zamówienia kuchni chińskiej oraz tureckiej – dodaje. 



Zauważalną tendencją jest znaczny wzrost zainteresowania zamówień przez inne platformy niż strona internetowa, zwłaszcza w dużych miastach (Kraków, Warszawa). W minionym roku wzrost ściągnięć aplikacji mobilnych zwiększył się o 250%, w porównaniu do roku 2013. Najchętniej ściąganą aplikacją mobilną w dalszym ciągu jest ta opracowana dla systemu Android (59% wszystkich pobrań), natomiast aplikacje mobilne na system iOS (21%) oraz Windows Phone (20%) cieszą się zbliżonym zainteresowaniem użytkowników. Aż o 400% wzrosła liczba skumulowanych ocen w sklepach mobilnych App Store oraz Google Play. 

Użytkownicy chętnie korzystają z możliwości dokonania płatności online (56%), co pozwala im przeprowadzić bezgotówkową operację bez wychodzenia z domu oraz skorzystać z kodów rabatowych, które oferuje PizzaPortal.pl. Płatności mogą być dokonane z wykorzystaniem karty kredytowej, za pomocą systemu dotpay, gotówką przy odbiorze, a nawet punktami Payback, czy bitcoinami. Ten ostatni sposób opłacenia zamówienia preferują głównie mężczyźni (90%) i tylko 10% kobiet. Średnia wartość takiego zamówienia to 38 zł. 

*** O PizzaPortal.pl 

PizzaPortal.pl jest największym i najszybciej rozwijającym się w Polsce serwisem umożliwiającym zamawianie jedzenia online. Działa na rynku polskim od 2010 roku i skupia oferty ponad 2 600 restauracji w blisko 400 miejscowościach w całym kraju. Grupa OnlinePizza, do której należy PizzaPortal.pl, została w 2012 roku sprzedana za około 120 mln PLN Delivery Hero Holding, który należy obecnie do największej na świecie firmy z branży. Delivery Hero Holding współpracuje obecnie w 29 krajach z ponad 90 000 restauracjami i zatrudnia na całym świecie ok. 1500 osób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz